Sunday, March 20, 2011

sesungguhnya ALLAH lagsung tidak berhajat atas setiap ciptaannya

petang semalam aku telah terlihat seorang hamba allah sibuk sangat cari lighter untuk bakar rokok...
bila tengok cm2 bru la aku sdar ada sesuatu ilmu yang aku dapat disebalik seseorang dan lighter...
mesti korg tertanya2 kan pe yg aku nk kongsikan kt sni??
mudah je,stiap pe yang manusia cipta pasti manusia sendiri berhajat untuk dapatkan faedahnya...
sebagai contoh yang tadi la,dia cari lighter untuk vbakar rokok.
hajat die nak bakar rokok...
contoh laen cipta kerusi untuk duduk..
kat sini aku pown terpikir pasal kejadian manusia kat atas muka bumi ni,Allah xpernah pown berhajat apa2 untuk ciptaannya yang bergelar manusia...
Allah 2 adlh zat yg cukup sempurna.so knp perlu diciptakan manusia??
 yg 2 xperlu la kita pkirkan sgt cz Allah 2 lbeh mengetahui...
pe yang kita perlu fikir kat sini yang kita sebenarnya terlalu berhajat kepada Allah..
contoh,dalam kehidupan dan peperiksaan kita sentiasa berdoa kpd Allah untuk memberikan kebaikan ke atas hidup kita...
pada ketika semua diarah untuk sujud kepada nabi adam,semua patuh tetapi azazil(iblis) ingkar kerana menganggap dirinya mulia dari adam kerana diciptakan dari api berbanding adam dari tanah..
so yg ni plak smbungan hmba allah yg cri lighter 2..
so bila xjmp die tny sahabatnya n sahabatnya cakap xtau...
de ke patot die bodohkan kawan die...
kat sini nampak la yg die agungkan sifat api marahnya dari menyayangi sahabatnya yg berasal dari tanah 2...
jadi pesanan kt sni elakkan la dari diri kita di kawal oleh sifat mara sehinggakan sahabat kita di bodohkan...

No comments:

Post a Comment