Sunday, April 3, 2011

alhamdulillah...semuanya berjalan dengan baik walaupun bukan seperti yang dirancang..

assalamualaikum...merujuk kepada tajuk kat ats 2 aku nak menyatakan rasa syukur aku kepada Allah...

ceritanya cmni,pd sabtu lalu aku telah terpanggil untuk menyertai kejohanan street soccer....
niat 2 xpenh sekali untuk menang tapi motif utama hanya untuk menunjukkan kepentingan bersukan dan akhlak mulia kepada masyarakat...
seperti mak aku pesan..."apis maen jgn untuk menang tapi akhlak,seperti nabi kita tunjukkan akhlak yang baik sebagai satu dakwah"..
so bila masuk bertanding first game mmg la nk cntrol semuanya tapi perasaan untuk menang lagi tiggi shinggakan aku jadi orang yg panas baran...
so first game 2 kalah...
mmg hampa tyme 2 tp aku terus berjuang untuk game kedua dan ditakdirkan menang...
alhamdulillah la...
game kedua aku lebih banyak bersabar cz tkot jd cam game first smpaikan xleh nk cntrol mental...
n game last aku main hanya nak enjoy n keputusannya seri je..
tapi ati mmg puas...
tyme 2 mmg la rasa ckup2 nikmat n aku mula nampak kesan jika berakhlak...
n ditakdirkan untuk aku melangkah ke perlawanan akhir...
mmg feel n matlamat aku hanya untuk menghiburkan semua orang.untuk game final mmg xde niat nk menang langsung..
aku sempat pesan kat sahabat aku untuk control game bukn untuk jaringkan gol...
dan pe yg aku arapkan menjadi dan takdir untuk pasukan PLUS MINUS FC(team aku) kalah mmg sudah tertulis...kalah tipis 8-7..
tapi game mmg puas ati la cz maen smart n disaksikan oleh orang2 atasan(polis) balai polis IPPd petaling jaya diketuai oleh ARJUNAIDI...
dan yang paling bermakna aku telah dinobatkan sebagai pemain terbaik kejohanan..
so kat sini aku nak berterima kasih kepada semua team aku mahupun team pihak lawan kerana sudi untuk membantu aku menjadi pemain terbaik kejohanan...
mmg xsangka la n rasa nk bagi ucapan untuk berterima kasih kepada semua tp xdpt..
so aku tulis jela kat sini..
so pasni kan ada kejohanan yang lebih besar...
aku arap semua yang terpilih 2 nnt dpt maen untuk tunjukkan akhlak yang baik...
sentiasa la kita sama2 berdoa untuk pape je event...
"jika Allah suka jika kami menang maka berikanlah kemenangan kepada kami,jika kau suka jika kami kalah maka berikanlah kepada kami kekalahan,sesungguhnya kami idup di muka bumi ni hanyalah untuk sukakan dan gembirakan Mu YA ALLAH.

No comments:

Post a Comment