Saturday, February 5, 2011

'melayu pe lagi,baring je keje'

kini aku belajar di sebuah institusi di utara tanah air..
aku nak kongsi satu cerita yang cukup sedih berlaku dalam idup aku.
selama aku idp mmg byk pkre sedih blaku dalam idp aku tp pkre ni hdir tyme aku byk wt slap kt kwn2
'melayu pe lagi,baring je keje'
argggghhhhh.ayat ni la yg sllu aku egt...
ceritanya bermula begini.....
pada hari thaipusam tempoh hari,sahabatku,A kerap sgt cakap ayt 'melayu pe lagi,baring je keje'..
aku jadi pelik sebenarnya..
terlalu kerap sgt.aku perasan tp aku xmau ckp pape kt kwn laen tntg prubhn A...
dan malam berikutnya ketika aku bersama kawan lain sdg karoeke,kwn aku dpt pggln mgatakan bhwa si A tlibat dlm kmlgn..
ktorg igt xcdent bese je cz mmg si A ni kerp xcdent...
so ktorg pown tny la kt mbe yg de kt tmpt kjadian ,'truk ke??nk amik moto die ke??
n kwn yg de kt si2 pown ckp la mmg truk smpaikn xde pape reaksi.
kami dr pust karoeke trus bkejr ke tmpt kjadian..
si A dh pown dikejrkn ke PPUM..
kalo tgk keadaan moto 2 mmg tkot la..
n mula kata2 si A bermain kt kple aku..
lepas setel angkt moto aku trus g PPUM.
tyme 2 de kwn aku dh smpai sne..
de plak cite kurg mnarik yg aku dgr bile smpai sne...
pkre MATI buat maen mne xmara
mbe aku wan n syub yg dh smpai kt sne cite bro keje kt hsptl 2 "kwn adk dh xde..."
mbe pe lg tgkp sebak la n dh nk kol kwn2..
slamat la syub suh wan pastikn tubuh 2 dlu..
skli tgk myt aci tua..
mbe pown hot la
mne xnye pkre mti wt maen2.slamat la si wan ni xshot bro 2..
xlme aku smpai doc ckp yg keadaan si A ni truk cz pndrhn kt kple...
die koma...n doc kn wt pmbdhn utk buang darah beku dalam otk...
lps jam 3 aku pown blik ats deskn kwn2..
sblm tdo aku msih tring kata2 'melayu pe lagi,baring je keje'...
mmg xdpt tdo..ntah cmne aku tertdo n aku mmpi cmne kjadian yg mnimpa kt si A ni.
esknye aku g hsptl utk tgk keadaan si A..
sebak tgk die..laen sgt dr asal...dgn xsdar airmata aku mgalir....
aku btol2 sygkn die..
mlm 2 aku tpkse btolk ke kmpus..
mmg brt nk blik cz keadaan kwn cm2 tp ats desakan kwn suh aku fokus kt blaja n dorg ckp dorg kn jge A..
so aku blik la dgn brt ati.....
plajaran aku mmg terganggu..cz egtkn die....
smggu leps 2 dpt pulak brita yg abg angkt aku xcdent n koma...
sme keadaan cm A...tyme 2 hny tuhn yg thu btpe lmahnya aku....knp suma ni prlu tjadi???

dan perkara yg aku sntse egt ialah 'melayu pe lagi,baring je keje'..xsgke kata2 si A 2 adlh pkre yg mbuatkan die tlantar kt wad.....aaaaaaarrrrrrrrrrrggggggggghhhhhhhh..aku egtkn kata2 2 hny grauan die yg smemangnye suka mgusik.
die ckp 'melayu pe lagi,baring je keje' mbawa mksud yg xpyh la keje..
mlayu bese la duk umh je n dpt wit..
kpd shbt yg baca ni tlg la doakn kpd si A agr die dpt sht kmbli...
mengapa die di uji sebegini??
aku xpuas nk luangkn mse ngan die...
dgn blog ni la aku dpt luahkn ksedihn aku n arpkn smpti pmbca untuk bdoa agr si A diberi kesihtn dan nkmt utk mrasai khdpn sprti sdia kala buknnya dgn alt2 bntuan perubtn...
dan psnn aku,plz hrgai n luahkn la mse yg ada utk pe yg kita sayang...
maafkan kiranya aku bukn pnulis yg baik...
aku cuma sekadar nk cite pe yg aku lalui skrg

No comments:

Post a Comment